december 2, 2022

Veranderingen in levensstijl voor jou

Als u te zwaar bent, denk dan niet “ik moet op dieet”, maar denk “ik heb een nieuwe levensstijl nodig”.

Als je uiteindelijk besluit dat je moet afvallen, begin dan niet met een dieet als een onmiddellijke oplossing voor een probleem, zoals het kopen van een grotere jurk in plaats van een jurk die twee maten kleiner is dan je bent; of je riem is te klein en je moet een grotere kopen, geen goed teken. Bij mannen kan een toename van de taille betekenen dat uw hart de druk van dat extra vet rond uw middel voelt.

Tijd om wat veranderingen door te voeren; maar deze wijzigingen kunnen of mogen niet worden aangebracht om een ​​tijdelijk obstakel op te lossen. U moet besluiten uw levensstijl te veranderen in plaats van op dieet te gaan. Je weet dat wat je tot nu toe hebt gedaan niet werkt, dus misschien is het tijd om iets anders te proberen.

Wees niet ongeduldig om die ongewenste kilo’s kwijt te raken, gun uzelf voldoende tijd om ze veilig kwijt te raken. Onthoud dat u niet van de ene op de andere dag in gewicht bent aangekomen en dat u niet kunt verwachten dat uw lichaam die kilo’s van de ene op de andere dag kwijtraakt.

Inmiddels heb je je gerealiseerd dat al die diëten die je hebt gevolgd gewoon niet werken! Tijd voor een andere aanpak. Tijd voor een verandering in levensstijl.

Denk aan resultaten op de lange termijn. Begin met erachter te komen wat uw calorie-inname zou moeten zijn, op basis van uw geslacht, lengte, leeftijd en lichamelijke activiteit. Om te beginnen met afvallen, trekt u dagelijks 500 calorieën van uw schema af als u een pond per week wilt afvallen. Ik weet het, dat klinkt niet als veel, maar om meer te verliezen, verhoog je fysieke activiteit en het hoogtepunt is… Stop met eten van fastfoodrestaurants, die grote hoeveelheden verzadigde vetten, zout en koolhydraten bevatten.

Ja, in deze tijd van stress, haasten van hier naar daar, tot laat werken en wat dan ook, is het gemakkelijker om fastfood, bewerkte voedingsmiddelen en vleeswaren te gebruiken die vol zitten met allerlei chemicaliën om de kleur te verbeteren, en nitrieten om te verlengen de houdbaarheid van het product. Laten we de items in dozen of blikken niet vergeten.

Door alle moderne goederen van onze levensstijl te omarmen, die trouwens prachtig zijn, moeten we ons ook bewust zijn van wat we precies consumeren en wat fabrikanten ons precies voeden. Maak er een gewoonte van om etiketten te lezen.

Probeer een levensstijlverandering die eiwitten, groenten en suikerarm fruit omvat, in plaats van geraffineerde koolhydraten, boordevol suiker, verpakt of ingeblikt voedsel, niet alleen boordevol chemicaliën, maar ook met zout.